Novosti

Škoda Fabia 1.4 TDI

Izvrsna i za one koji očekuju mnogo
Objavljeno: 2.11.2018.
Škoda Fabia 1.4 TDI

Škoda je oduvijek poštena kada treba dati puno za neki razuman novac, a Fabia prati tu temu i bolje nego što biste očekivali. Kada trebate auto koji je dobar za obitelj, ali ne možete si priuštiti auto iz "golf klase", Fabia će jako dobro nadomjestiti sve ono što trebate i očekujete, a čak i ponudom prostora neće razočarati. Izgledom je klasična, mehanikom također, ali u ovoj 1.4 TDI inačici predstavlja zaista dobru kupnju za nekoga tko treba pouzdan i štedljiv auto za posao i obitelj. Ono najbolje svakako je njezina udobnost te vozne osobine - oboje bolji od očekivanja čak i onih zahtjevnijih kupaca koji kupuju auto na dugi rok i očekuju pouzdanost i kvalitetu.

Mnogo je automobila koji će vas oduševiti trendovskim dizajnom i izvedbom unutrašnjosti u kojoj kraljuje veliki ekran i bogat popis opreme. Fabia nije takav auto, jer izgleda vrlo umjereno, klasično, čak pomalo i hladno. Ali ona osvaja na drugu loptu. Kada se bolje zagledate primjetit ćete izvrsnu izradu i velike staklene površine. Otvorite vrata i naoko obična unutrašnjost mogla bi vas oduševiti svojom ergonomijom. Jasno, kao i u svim Škodama, stvari polaze od jednostavnih i logičnih temelja. Sjedalo je jako udobno, ergonomija odlična, položaj za volanom jako dobar, a na dodir se osjti čvrstoća i dobra izrada. Izađite i sjednite na stražnju klupu pa se pokušajte prisjetiti koji auto te klase nudi toliko prostora za glavu. Naime, u Fabiji zbog tog prostora i velikih stakala čak ćete se i na stražnjem sjedalu osjećati ugodno i udobno. Kada za sobom zatvorite vrata, dobit ćete još jednu potvrdu da je čvrsta i solidna, otporna na kilometre. Prtljažink je jako dobro osmišljen jer nudi dodatnu plastičnu zakačku koja čini košaru, a u bokovima su praktične kadice za stvari.

Tu dolazimo do motora - 1.4 TDI jedan je od Volkswagenovih dizelaša s najduljim stažem i pokazao se kao izuzetno pouzdan i trajan stroj. Ima tri cilindra pa će se osjetiti vibracija, doduše vrlo malo na leru, ali kada krene u visoke okretaje dobro zvuči za dizelaša i vrlo je snažan sa svojih 90 KS. U autu sa 1056 kg omogućuje dobre performanse i nikada vam neće nedostajati snage, čak niti na autocesti. Fabia 1.4 TDI pojuri 182 km/h, ali najugodnija brzina na autocesti je između 120 km/h i 135 km/h gdje je buka izuzetno niska, potrošnja jako mala (izmjerili smo 4,6 litara), a motor prede između 2200 o/min i 2400 o/min, taman u idealnom području ako zatreba pretjecanje, naglo ubrzanje na ravnom dijelu ili svadavanje uspona na kojem s lakoćom ubrzava čak i kada vozi četvero jer 230 Nm u tako laganom autu izvrsno funkcionira. Ako tjerate mak na konac, kao što smo mi pokušali vozeći magistralnom cestom između 80 km/h i 90 km/h, potrošnja ispod 3,5 l/100 km može se postići bez većih problema. To znači da Fabia s tankom od 45 litara može imati doseg s punjenjem od 1200 km. Izvrsno.

Ovjes je priča za sebe jer nudi udobnost i osjeća se kako Fabia vozi na novoj, modernoj platformi. Naime, kako je prednji most uležišten na izdašnim gumenim prihvatima, Fabia vrlo malo vibracija prenosi u kabinu. Strah da će zbog toga u zavojima biti gnjecava je neopravdan, jer zahvaljujući dobro odmjerenoj oštrini serva i jako dobro pogođenoj tvrdoći ovjesa, Fabia se može voziti brzo, smireno, precizno, pa čak i pomalo sportski. Neobično za takav auto, ali u svakom trenutku osjeća se jako dobar kompromis između udobnosti i oštrine. Ni u jednom segmentu Fabia nije najbolja, jer ima udobnijih, ali i oštrijih, ali je zato jedan od automobila s najboljim kompromisom udobnosti i dinamike. Pritom straga nije nelagodno jer stražnji ovjes nije premekan i stražnji dio se ne valja kada se žurite. Zaključak je da je Fabia svakim kilometrom sve bolja.

Vjerojatno ćete se složiti da je Fabia izvrstan auto nakon što ju isprobate, što možete učiniti u bilo kojoj poslovnici Neostara. Naime, Fabia ima u većim količinama, a to je dobro i za dugoročno posjedovanje jer je održavanje povoljno zbog lako nabavljivih dijelova. Jasno, s ovom Fabijom koja ima svega 15.800 km i stara je tek godinu i pol, dobivate praktički nov auto sa svim jamstvima i pogodnostima koje dolaze s novim autom. Za cijenu od 104.000 kuna.

  • Škoda Fabia 1.4 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 3 cilindra, 1422 ccm
  • Emisija CO2: 88 g/km
  • Snaga: 90 KS pri 3000 o/min
  • Moment: 230 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,1 s
  • Najveća brzina: 182 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,1/3,4/4,0 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 4,3 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 104.000 kn (12/2016, 1,5 g. star)