Novosti

Audi S3 Limousine

Sprinter s 310 KS za posao i vozačke izlete
Objavljeno: 27.11.2018.
Audi S3 Limousine

Klasa sedana s pogonom na sve kotače i s više od 300 KS odmah uzbuđuje prave vozače. U toj ekskluzivnoj skupini u koju ulaze Mitsubishi Lancer Evolution i Subaru Impreza, nažalost danas preimenovani i karakterno izmijenjen STI, svakako spada i Audijev S3 Limousine. Ta tri automobila slična su samo po snazi i činjenici da imaju pogon na sve kotače, jer u vožnji su dijametralno suprotni. Audi S3 Limousine je model savršene kontrole prianjanja, auto koji teško kliže, ima dozu brutalnosti kod ubrzavanja i vrlo je prijateljski nastrojen čak i onima koji nisu utrenirani reli vozači. Njegova izrada, a pogotovo unutrašnjost, čine ga toliko prijateljskim okružjem da je boravak u njemu pravi užitak. Dakako, to dolazi po nešto višoj cijeni, ali nitko se ne žali i prodajne brojke na europskoj su razini dosta dobre. Kod nas ih je malo, a najbolja prilika da sebi ugrabite jednog je kupnja rabljenog. Posudili smo primjerak iz Neostara i s užitkom se provozali.

Pokušajte ostati ravnodužni kada vas obujmi sjedalo i kada prošarate očima po unutrašnjosti Audija S3. Izrada izvrsna, ergonomija kao izmišljena, prostor koji nije prevelik niti premalen, a dodatno ga vizualno sužava crna obloga krova i A stupova. Pritisnete li tipku uz programirani promukli glas pokretanja budi se dvolitraš turbokompresorom napumpan do 310 KS. Sve nekako oživi uz takav zvuk, pogotovo kada dotaknete pedalu gasa samo da ga čujete. Netko se jako potrudio da vas S3 impresionira već samim paljenjem motora. Krenete li u vožnju lagano začas će vas prebaciti u drugu, brzo i glatko, a nevjerojatno je uglađen, smiren i "kremast" kada se vozite lagano. Ali sudeći po zvuku on tinja čekajući da ga negdje "protegnete" gasom. Drugim riječima, ovo definitivno može biti auto za svaki dan koji neće trzati i činiti vas nervoznim dok se polako vozite u koloni ili stojite u gradu, ali redovito će vas podsjećati da trebate negdje skrenuti i malo uživati u dinamičnijoj vožnji. Oči s njega neće skidati nitko, jer S3 je preočit sa svojim naglašenim branicima, kotačima i kočnicama koje vrište kroz krakove kotača.

One sekunde kada gradsku prometnicu zamijenite nekom osamljenom cesticom i pritisnete gas počinje pravi tornado. Zahvaljujući Quattro pogonu S3 nikada ne proklizava na ubrzanju i svu silu s lakoćom prenosi na tlo. Crvena kazaljka prilično brzo se šeće brojačem okretaja, a vi ste u prekršaju prije nego kažete "keks". Tada u tom trenutku postaje jasno da je S3 možda gabaritima malen, ali njemu treba velika otvorena cesta da ispali svu moć. Čim se odvezete na neku magistralnu cestu opet ćete se čuditi s kojom lakoćom i koliko snažno ubrzava. Nakon nekoliko zavoja vidjet ćete i da izvrsno drži cestu, da su prednje gume prikovane uz tlo i da se njegovim težištem vrlo teško igrati. On je poput nekog "control-freaka", zalijepljen je i drži se ceste kao priljepak. To ga razlikuje od isprva spomenutih reli-replika i to je njegova definicija. Ovo je brza limuzina za nekoga tko možda i nije trenirani vozač, s njime je izuzetno lako biti vraški brz. Iako je među Audijevim "S modelima" mali S1 definitivno najopakiji "sleeper" koji iznenađuje golijate, S3 je svakako najpogođeniji model sa S oznakom ako se nas pita. Naime, brzi auto jednostavno ne smije biti prevelik i pretežak.

U Audiju S3 dan traje nešto kraće i ako ne sjedite straga nećete se dati van. Naime, za očekivati je od auta ovih gabarita da su stražnja sjedala za one do 175 cm visine i za kraće relacije. No praktičnost ionako nije poanta. Jedina je nepraktična stvar spremnik za gorivo od 55 litara kojeg ćete brže potrošiti ako odete na vozački vikend u neki alpski predio. Iako s lakoćom može trošiti ispod 10 litara, nije problem znatno probiti tu granicu kada ga baš razvlačite kroz stupnjeve. Kako i ne biste kada to radi savršeno, puca iz ispuha, promptno vas katapultira svaki puta kada stisnete gas i zapravo vas tjera da ga uživate punim plućima. I možete to bez straha, jer vrlo ga je lako kontrolirati zahvaljujući dobroj elektronici i prirodno velikoj količini prianjanja. Ali to znači da ćete svakih tristotinjak kilometara tražiti benzinsku s luđačkim smješkom na licu. Kada sve bude gotovo, neće vam biti žao niti jedne potrošene kapi benzina, garantirano. Usto, pokušajte pronaći jeftiniji auto takvih performansi i neće vam biti lako. Ova vrsta polagano nestaje...

Audi S3 oduševljava kvalitetom, izradom i načinom na koji isporučuje snagu i vjerojatno je najbolji Audi sa "S" oznakom.
  • Audi S3 limousine 2.0 TFSI Quattro
  • Motor: Benzinski, 4 cilindra, redni, 1984 ccm
  • Emisija CO2: 148 g/km
  • Snaga: 310 KS pri 5800 o/min
  • Moment: 380 Nm pri 1850 o/min
  • Mjenjač: Automatski, dvij spojke, 7 stupnjeva
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 4,6 s
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,4/6,4/8,2 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 10,7 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 355.000 kn (01/2018., 10 mj. star)