Novosti

BMW 420d Coupe M Sport

Sve ono što se očekuje od idealnog "coupea"
Objavljeno: 30.8.2019.
BMW 420d Coupe M Sport

Malo je onih koji se ne slažu da je BMW-ova "Četvorka" najpopularniji kupe. Dakako, sportski imidž i sjajan dizelski motor samo su nadopuna onomu što svi u njemu vide, a to je prije svega ugodan svakodnevni automobil koji je dovoljno štedljiv i brz da uz njega ne trebate još i sportski automobil. Vrlo je i jednostavan i "old school" u jednom detalju, jer konkurencija se već posvetila elektronici i infotainmentima, dok je "Četvorka" od 2017. godine posvećena jednostavnosti i vrlo je jednostavnog interijera. Ali zato, nudi odličan komfor zahvaljujući ovjesu koji izvrsno upija rupe, pogotovo ako nije na niskoprofilnim gumama.

Interijer je gotovo identičan onome u seriji 3, što znači da pruža izvrsnu ergonomiju i jednostavan sportski štih. Dok su se svi proizvođači posvetili impresioniranju vozača lakiranim površinama i golemim dodirnim zaslonima, BMW i Alfa Romeo ostali su posljednji koji nude jednostavan, pomalo gumirani i jednostavni štih u kabini. Sve je na svom mjestu, sjedala su izvrsna, instrumenti relativno mali ali lako čitljivi, a sva potrebna oprema je tu. Plastika je zapravo jednostavna, ali u tom BMW stilu izgleda jako dobro. Zapravo, površine koje ne sjaje i koje su prepune klasičnih tipki danas su, zamislite, osvježenje.

Idealan motor za sve situacije je višestruko nagrađivani dvolitreni dizelaš za kojeg ne možemo biti sigurni oduševljava li više performansama ili potrošnjom. Iz nekog neobjašnjivog razloga, barem iz kuta prosječnog korisnika, ovaj auto troši smiješno malo goriva. Prosjek testa od 6,1 litara čak i uz nekoliko isprobavanja ubrzanja i vožnju otvorenom cestom jednostavno ne možete kritizirati. Okretnog momenta ima svuda, čak i u nižim okretajima i ako se malo pozabavite vožnjom na 1200 o/min na ekranu ćete vidjeti smiješno nisku trenutačnu potrošnju. Kada stisnete puni gas, unutrašnjost će ispuniti puni, bogati zvuk, a performansama ćete zasigurno biti zadovoljni. Naime, do stotke mu treba 7,1 sekundu, što je na razini GTI klase.

U vožnji se morate naviknuti na progresivni servouređaj volana koji ne daje puno osjećaja što je s prianjanjem. Brzine u zavojima mogu biti visoke, ali kako ubrzavate ili usporavate mijenja se oštrina reakcije pa ćete se na trenutke osjećati izgubljeno dok se ne naviknete. Oni koji vole osjetiti trzavi karakter kada voze brzo bit će zadovoljni. Oni koji voze brzo i glatko morat će biti mirni s rukama. Uglavnom, ovjes je izuzetno sposoban, a pritom nudi i puno komfora. To što "Četvorka" može biti vrlo brza, ne znači da je tvrda. Preletjet ćete, doslovce, čak i grublje rupe ili komade ceste u solidno udobnoj atmosferi. Ako se ocjenjuje balans između sportskog karaktera i udobnosti, i to za ovjese čitave klase, ovaj auto seže vrlo visoko, ako već ne na vrh. Kočnice su moćne, a na kočenju je auto vrlo lako kontrolirati volanom. Reklo bi se, kao po tračnicama.

Jedini je problem ovakvih automobila visoka cijena, pa svakako valja uštedjeti kupnjom jedva rabljenog primjerka. Nakon odveženih svega 5900 km, teško da ćete ga razlikovati od novog primjerka. Pa ipak, Neostar ovaj primjerak prodaje po cijeni od 289.900 kn. Iako je star gotovo dvije godine, i dalje sjaji kao nov.

Rasni coupe koji osim sjajnih performansi i dobrog izgleda nudi i smiješno nisku potrošnju.
  • BMW 420d Coupe M Sport Aut.
  • Motor: Redni, 4 cilindra, 1995 ccm, turbodizelski
  • Emisija CO2: 114 g/km
  • Snaga: 190 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 400 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
  • Pogon: Stražnji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,1 s
  • Najveća brzina: 232 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,5/5,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 289.900 kn (20 mj. star, 11/2017)