Novosti

Golf 2.0 TSI GTI Performance

Savršeno utjelovljenje GTI duha
Objavljeno: 7.5.2019.
Golf 2.0 TSI GTI Performance

Ako ste se ikada pitali što je GTI duh, i pritom pomislili da je tio beskompromisni sportski auto s puno opreme, prevarili ste se. Najbolja definicija GTI duha je spoj svakodnevnog i sportskog automobila savršenog za dulja putovanja. A i tu su presudne nijanse, jer ako uzmete paket Performance, onda vaš Golf GTI još mrvicu nagne karakter na ovaj sportski dio jer dolazi s još više snage i još sportskijim ovjesom. To se zove idealno prilagođavanje ukusima, a prodajni rezultati samo potvrđuju da je Performance vrlo popularna opcija. Jasno, cijena novog nije malena, ali baš zato može se kupiti i kao rabljeni što donosi znatnu uštedu, a stanje mu može biti kao da je nov. Baš takav smo testirali iz Neostara.

Naizgled je razlika između 230 KS i 245 KS snažnog Golfa GTI premala. Ali je zato karakter puno nabrušeniji na snažnijem modelu Performance. On dolazi na nešto tvrđem ovjesu. Zbog toga je direktniji i izbrušeniji kada se vozite zavojitom cestom. Zvuk kojega ispušta dvolitreni TSI već je puno puta opisan, a iz otvorenoh ispuha dolaze i pucnjevi kada posegnete za DSG mjenjačem. Osim što brzine mijenja munjevito, svaki Golf GTI čini glasnijim i prodornijim. Zamislite se na nekoj zavojitoj cesti i zabava može početi.

Svaki dolazak pred zavoj u Golfu GTI pruža uzbuđenje. Volan je vrlo direktan, stražnji dio stabilan, ali kada zavoj snažno zagrize prednjim gumama možete osjetiti kako se straga namješta. Sjedala vas čvrsto drže, a u roku "keks" uhvatit ćete se s luđačkim smješkom kojeg nećete skidati s lica. Kada se govori o aportskim autima s prednjim pogonom, GTI je uvijek u vrhu svoje klase po voznim osobinama. Ono što ga čini boljim od svih ostalih je interijer koji je izvrsne izrade, opreme, a i izgleda skupo i vrlo minuciozno dorađeno. E, to je detalj kojeg cijenite u svakodnevnom životu u kojem GTI ne krije svoj talent. Kada stisnete kočnicu, doskovi i čeljusti s modela Clubsport snažno grizu i pružaju još više sigurnosti. Da, i te su kočnice dio Performance paketa.

GTI na leru ima bogatu zvučnu kulisu, ali nije naporan kao neki brzi auti iz te klase. Primjerice, Megane je prenabrušen i škrgutav na rupama kada se vozite lagano. Hyundai i30N o kojem se puno priča je prenaglašeni glumac jer stalno pucketa iz ispuha i pruža jedno vrlo, najbolje je reći, suho digitalno isksutvo. GTI je čisti klasik. I dalje imate osjećaj da vozite analogni auto s prirodnim osjećajem performansi, ali vas sve to skupa ne opterećuje. Puca i buči taman koliko treba da znate što vozite, ali je pravi sluga kada se njime samo koristite svaki dan. U tom balansu upotrebljivosti, izrade i sportskih performansi, Golf je doktor nauka. Doduše, Performance je možda mrvicu prenaglašeno sportaš, ali u granicama dobrog ukusa. Zapravo, baš za one kojima bi se gore spomenuti konkurenti svidjeli zbog te sportske iskričavosti.

Golf GTI nikada nije bio "jeftin sport", ali kada se kupuje rabljeni znatno je povoljniji. Testirani je prošao tek 23.800 km i vozi kao nov, doslovce. A košta znatno manje. U trenutku objave već je bio prodan, no uvijek moete potražiti neki drugi primjerak u Neostaru koji transparentno nudi automobile bez skrivenih mana. U ponudi su, jasno i GTD modeli koji još više naginju svakodnevnoj upotrebljivosti, a opremom i osjećajem ne zaostaju za GTI modelima.

Golf GTI je najbolji spoj performansi i svakodnevne upotrebljivosti, ali s Performance paketom dolazi malo više zapapren.
  • VW Golf 2.0 TSI GTI Performance
  • Motor: Redni, benzinski, turbo, 4 cilindra, 1984 ccm
  • Emisija CO2: 144 g/km
  • Snaga: 245 KS pri 5000 o/min
  • Moment: 370 Nm pri 1600 o/min
  • Mjenjač: DSG, 7 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 6,2 s
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,2/6,3/8,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 10,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 279.900 kuna