Novosti

MINI Cooper S

Za ljubitelje užitka vožnje i dobrog dizajna
Objavljeno: 16.5.2018.
MINI Cooper S

Neki su automobili predobri da se za njima ne biste okrenuli. Takav je MINI Cooper S, s time da slovo S donosi gotovo 200 KS, što je zaista ozbiljna snaga za tako mali auto. Uz sve to besprijekoran stil jamči da ćete se istog trena zaljubiti. Sjajan dizajn, ukupan dojam, detalji i sitnice koje evociraju uspomene na izvornika koji je oduvijek bio miljenik svih generacija znače samo jedno: ako ne mislite zdrobiti sve do posljednjeg novčića, najbolje je ne da ga ne isprobate, već da mu se uopće ne približavate. Jer kada gledate MINI razumu nema mjesta.

Kada se pojavio u novoj inkarnaciji 2001. godine, imao je milijun malih i još toliko velikih mana. Pio je kao šaht, imao je manjkav mjenjač, bučan nemoćan motor i cvrčao je unutra kao borova šuma u Makarskoj u špic sezoni. MINI do 2005. godine jednostavno nije bio dobar auto. Šarm je imao, ali sve osim toga je bilo za izbjegavanje. Chryslerovi motori koji su "pokrpani" da budu OK jednostavno nisu bili dobro rješenje. Curenje ulja, kvarovi mjenjača, stotine problema. Već 2005. godine dolaze Getragovi mjenjači, a s ulaskom PSA motora MINI je postao dobar, štedljiv, pouzdan, a zadržao je svoj šarm i sportske vozačke osobine. Riječ "sportske" nije umetnuta slučajno.

Vožnja u MINI-ju je lijepo iskustvo, pogotovo ako je Cooper S. To čarobno slovo pored bočnih žmigavaca znače da ste brži od velike većine svega što se kotura na kotačima. Ubrzava za sedam sekundi, juri 228 km/h i uvijek na dinamometru pokaže 200 KS, iako je specifikacija 184 KS. MINI Cooper S napravljen između 2010. i 2014. godine je najbolji model. Sve sitnice riješene, a izgled se još nije izobličio. Kada je redizajn iz 2014. donio novi rastopljeni nos i čudna stražnja svjetla... netko od dizajnera ima problema s dioptrijom. Ono najbolje, MINI ima takav ovjes da će bespogovorno gutati rupe, dati puno užitka i, k tome, biti izuzetno udoban.

Zavojita cesta je idealno mjesto za ovaj auto i Cooperom S uvijek ćete birati stranputice. Nakon pet zavoja počet ćete juriti s punom kontrolom i uz pregršt užitka. Čak i ako ste tek prosječni vozač. Cooper S natjerat će vas da se trudite i bit će jako zabavno. Naučit ćete i izoštriti svoje vozačke vještine. Nevjerojatna je količina prianjanja koju pruža prednji kraj, a jednako je nevjerojatno koliko lagan stražnji kraj s multilinkom može biti zalijepljen za tlo. Nema podrhtavanja, nema odskakivanja, MINI kao po šinama ide u zavojima. Što je najbolje, ne umara. Ako smirite tempo ili se preparkiravate gradom, jer vožnja u koloni drukčije se ne može nazvati, bit će tih, neprimjetan, štedljiv, idealan. U gradu može ići ispod 9 litara na 100 km bez problema. U tim trenutcima infotainment dobro dođe. Veličine je pizze. A i sjedite blizu.

MINI Cooper S nije jeftin rabljeni ako ga usporedite s konkurentima. Ali ako se uborji cool faktor, nema bolje kupnje. Ovaj primjerak star je pet godina i već je, nažalost, prodan prije nego smo mi ovu priču stigli napisati (nažalost nismo mi). Ali prodaje se jedan SD (dizel sa 170 KS, također vrlo primamljivo) u Neostaru za 179.900 kn iz 2015. godine. Mane MINI-ja? Ima ih. Ipak je nešto skuplji za voziti od auta sličnih gabarita i snage. Ali on ne stari i u seriji dolazi vozački užitak. I najcool je auto s prednjim pogonom uopće.

MINI Cooper S je auto s najvećim cool faktorom. Usto, motor od 184 KS malo troši i ide još bolje nego što biste očekivali.
  • MINI Cooper S
  • Motor: Redni, 4 cilindra, 1598 ccm, turbo
  • Emisija CO2: 136 g/km
  • Snaga: 184 KS pri 5500 o/min
  • Moment: 260 Nm pri 1600 o/min
  • Mjenjač: Ručni, šest stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,0 s
  • Najveća brzina: 228 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,0/5,8/7,3 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 9,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: *179.900 (Cooper SD 170 KS Aut. 2015.g.)