Novosti

MINI Cooper SD

Najuspješniji spoj vozačke zabave i ekonomičnosti
Objavljeno: 3.7.2018.
MINI Cooper SD

Puno je dobrih igračaka na kotačima, ali malo je onih koje raduju toliko kao MINI. U klasi auta s prednjim pogonom, današnjica nudi tek ovaj automobil ili Clio RS. Jasno, ako vam je važan dizajn i bezvremenska ljepota, na MINI će prevagnuti jezičac, pod uvjetom da si ga možete priuštiti. Ovo je najjači dizelaš, sa 170 KS i izvrsnim paketom opreme (kao da ima siromašnih paketa u MINI-ju) koji mizerno troši i pruža izvrske performanse. Idealno je kada nađete rabljenoga u "nov" stanju, a jedan takav primjerak pronašli smo u Neostaru i posudili ga za naš test.

Prvi pogled osvaja nas u potpunosti. Tradicionalna tamnozelena i golemi stakleni krov su pozivnica kakvu se ne odbija. Interesantno je kad MINI nema tek običnu svakodnevnu boju, ovakva mu stoji odlično. Otvorite vrata i razigrani svijet će vas oduševiti. Sportska sjedala u koži, s naglašenim bočnim osloncima izgledaju udobno. Kada se namjestite shvatit ćete da su poožaj sjedenja i komfor na visokoj razini. Opreme je puno, ali neke nam stvari nedostaju. Golemi središnji instrument je ekran navigacije, ali je puno šarmantnije kada je na njemu golema analogna kazaljka. Nažalost, S modeli nemaju tu opciju, a i navigacije nije samo to, na ekranu se prikazuje i situacija straga s parkirne kamere pa je lako zaboraviti šarm brzinomjera veličine pizze.

Sportski zvuk izostaje kad se pokrene motor, ali to nije čudno. Doduše, i dizel zvuči podmuklo kad pustite gas i ima hrapaviji zvuk od većine dizelaša jer se netko poigrao ispuhom u tvornici, što ima svoj šarm. Kada pogledate tehničke podatke i potrošnju ispod pet litara, zvuk će vam biti zapravo savršen. Automatski mjenjač je izvrstan u brzoj, ali i sporoj vožnji, radi glatko i jako je praktičan, pogotovo za svakodnevnu vožnju gradom. Na stražnjoj klupi mjesta ima ako niste gorostas. MINI traži malo požrtvovnosti, jer ono što nudi nema nitko drugi.

Čim se počnete brzo voziti osjetit ćete beskrajnu gipkost ovjesa. Neravnine, valovi na cesti i grbav asfalt nisu problem, MINI vozi mirno i staloženo preko svega, osim jednog: ležećih policajaca. Kada se nađete na zavojitoj cesti, osjetit ćete nevjerojatnu razinu prianjanja u prednjem dijelu, a stražnji kraj teško je izbaciti iz takta. Volan ima kratak i precizan hod, Cooperom SD nizat ćete zavoje perfektno mirno i izuzetno brzo. Ako ambicije prerastu sposobnosti vozača, elektronika sve rješava. MINI je i danas najbolji auto s prednjim pogonom ako ćemo o vozačkim ljepotama i uzbuđenju.

U Neostaru se ovaj MINI Cooper SD prodaje za 174.000 kn, što nije mnogo. Osim što je 2015. godina pa je u jako dobrom stanju i praktički vozi kao novi auto, cijena je daleko ispod onoga što valja platiti za novi MINI Cooper SD. To što ima 41.900 km ne znači ama baš ništa jer je izuzetno očuvan i uredan. I dolazi s jamstvom.