Novosti

Porsche Macan S Diesel V6 PDK

Vozački kralj SUV klase
Objavljeno: 16.10.2018.
Porsche Macan S Diesel V6 PDK

Zasigurno nije lako SUV doživljavati kao sportski auto i zapravo je Porsche bio u problemu s Cayenneom. Naime, taj je model trebao spasiti tvrtku, jer taj tada novi segment je rastao, ali nije bilo lako pretočiti sportsko naslijeđe u "terenac". On je uspio, praktički tvrtku Porsche podigao iz pepela, a Macan je njegova manja verzija pristigla kasno, tek 2014. godine. Može se reći kako je zaista u skladu s tvrdnjom da je riječ o sportskom automobilu SUV klase i kako su sve kritike bile na njegovoj strani od trenutka kada se pojavio. Njegov dizelski motor više nije kontroverza, već pouzdani, jaki stroj začuđujuće dobrog zvuka i performansi koji uz sve to ne troši previše. Jasno, dolazi s Audijevih polica, daje 258 KS i 580 Nm.

Unutrašnjost Macana je tipizirana kao i u svim modelima Porschea. Široko razvučena komandna ploča izvrsne izrade, prepuna prekidača i sa središnjim tunelom koji se penje do velikog ekrana. Bogata sjedala i položaj sjedenja koji vam odmah volan stavlja u središte prsa, onako kako to u vozačkom autu mora biti, također su prava, prepoznatljiva stvar za Porsche. Stroga uniformiranost u tome da odmah shvatite da je Macan S sportski auto, s nekoliko tipki na sredini ispod mjenjača koje otvaraju ispuh po želji ili karakter auta čine oštrijim, baš kao i ostalim modelima. Ručica mjenjača izgleda klasično, ali njome se upravlja PDK mjenjačem s dvije spojke čiju ćete munjevitost i preciznost primjetiti kada napravite prvih 100 metara, čak i manje. Ključ je s lijeve strane i čim ga okrenete, unutrašnjost prožme zvuk koji je očito dirigiran emulatorom. Ali nema veze, jer Macan S Diesel od prve sekunde zvuči opojno sportski.

Kada se pokrenete moć dizelskog motora odmah će biti prepoznata kao idealna jer, realno, za Macan S nema boljeg stroja. Macan Turbo, ili recimo GTS, svakako su snažniji i još rasniji modeli, ali S Diesel nudi sve što treba da se osjećate dobro, a pritom vas neće "oguliti" na pumpi. Duboki tonovi napunit će kabinu kako se penjete prema visokim okretajima, a svako prebacivanje stupnja munjevito i precizno će prekinuti tu fino programiranu buku i opet vas pritisnuti u sjedalo dok jurite sve brže. Macan vas lako ponese, valja biti oprezan s brzinom. Prednosti PDK mjenjača puno su puta opisane i, iako se oni iskonski vozači žale da im nedostaje sirovi osjećaj ručnog mjenjača, u ovom slučaju PDK smatramo idealnim odabirom koji sportsku ili lagodnu vožnju čine jednako laganim zadatkom. To je ipak SUV koji će imati šarenu ulogu prijevoza gradom i uživanja na zavojitim cestama vikendom. Nitko ne kupuje Macan S Diesel isključivo za jurnjavu, zar ne?

U brzoj vožnji Macan S Diesel pokazuje zube, ali ne isporukom snage. Ima i jačih modela, ali neovisno o motoru svi Macani imaju nešto zajedničko, a to je izvrsan ovjes koji vožnju čini najglatkijim iskustvom koje ste imali u autu takve visine. Dojam niskog težišta, izvrsno pogođena oštrina volana koja vas ne uzurpira kada želite voziti lagano i uz komfor, ali i preciznost i dobar osjećaj koji se osjete u zavojima. Naginjanja nema, Macan S juri kao hokejaški pak iako je visok i na golemim kotačima. Uključite sportski mod. Kada snažno kočite pred zavoj namjestit ćete ga s lakoćom uz tek malo moduliranja snage velikih prednjih čeljusti i odmjerenim zakretanjem volana. Započet će lagano kliziti bočno, u potpunoj kontroli, ne ometajući vas sve dok ne pustite gas. Ako ga pustite, elektronika će vas majstorski vratiti u putanju na takav način da ćete njen rad jedva osjetiti. U Macanu je baš kao i u svakom Porscheu jasno da je netko proveo milijun kilometara za volanom pažljivo bruseći karakter.

Rabljeni automobil bez mane je sve dok se dobro održava,a njegovih 79.000 km je puka razrada. Vozi i izgleda kao nov, a može se kupiti u Neostaru puno povoljnije nego kada je bio nov. Leasing rata je manja od 6500 kn na 48 mjeseci, bogato jamstvo, dvije godine besplatnog održavanja i još puno pogodnosti nekoga će zadigurno ponukati da kupi najbolji vozački SUV. Jer, prema svemu viđenom, Macan je definitivno najbolji vozački SUV koji se danas može uopće kupiti.

Porsche Macan je definitivno najbolji vozački SUV, a model s dizelskim motorom sjajno balansira između vozačkih emocija i razuma.
  • Porsche Macas S Diesel PDK
  • Motor: V6 turbodizelski, 2967 ccm
  • Emisija CO2: 161 g/km
  • Snaga: 258 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 580 pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 7 stupnjeva, 2 spojke
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 6,3 s
  • Najveća brzina: 230 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,7/6,1/6,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 9,1 l/1km
  • Cijena testiranog modela: 550.000 kn (5/2016., 2 g. star)