Novosti

Renault Talisman 1.6 dCi

Za klasu bolji Francuz
Objavljeno: 21.9.2017.
Renault Talisman 1.6 dCi

Renault Talisman zanimljiv je zbog svojeg dizajna. Umjesto da njime lomi koplja kako je to činio VelSatis koji je pokušao čak i promijeniti definiciju klase, Talisman je modernim izgledom i bogatom opremom odlučio biti klasičar konceptom, ali i nositelj promjena svojim skladnim linijama. Najprepoznatljviji je nos, s velikim "C" svjetlima, glatkom linijom krova i upečatljivim stražnjim dijelom. Međutim, kakav je veliki Renault kao rabljeni auto? Do sada su Safranei i VelSatisi bili među jeftinijim rabljenim modelima u klasi...

Talisman nudi sve što i konkurencija - moderan dizajn, komotnu unutrašnjost, udobna sjedala i puno opreme. Čim otvorite vrata vidjet ćete da vam ništa neće nedostajati. Ugodna unutrašnjost izgleda dovoljno skupo da ne prigovorite svemu onomu što plaćate. Tu je velika snaga Renaulta, jer on nudi puno opreme u svojoj cijeni, ali zato ne nudi baš puno opcija motora. Možda se naizgled 1.6 dCi čini premalim, ali činjenica da nema jače, ili bolje rečeno veće alternative, stavlja mu se kao jedan mali minus.

Dizelski motori su glavni fokus načih kupaca, a 1.6 dCi dobar je i pouzdan stroj kojem se još nisu pokazale neke velike mane. Jasno, prekratko je u upotrebi pa je teško znati više. Ako se govori o performansama, one su sasvim dostatne, ali za one koji žele jači motor opcije nema - verzija sa 160 KS najjača je koja postoji. Ima i ona od 130 KS koju ima upravo ovaj automobil, ali i slabija od 110 KS koju daje 1,5-litreni dCi. I dok taj mali motor briljira u svim malim autima i kompaktima, za Talisman je osnovna dizelska opcija ipak mrvicu preslaba. Ovaj 1.6 dCi sa 130 KS dobra je mjera za nezahtjevnog korisnika koji prije svega vozi štedljivo.

Tih, uglađen, dovoljno elastičan, štedljiv i sasvim dostatnih performansi, 1.6 dCi je motor u skladu s 1400 kg teškim autom. U duljini od skoro 4,9 metara nije teško napraviti komotnu kabinu pa je za očekivati dobar prostor i na prednjoj i stražnjoj klupi. Zanimljivo, stražnja vrata dovoljno su velika unatoč niskoj liniji krova pa će i visoki biti zadovoljni. Sprijeda se sjedi ugodno, iako će prekaljeni vozači prigovoriti volanu koji stoji malo ukoso, što je karakteristično za Renaulte.

Moderni R-Link sustav pruža sve funkcije vozila kao i zabavu, ali ne nudi dovoljnu brzinu upravljanja pa se valja na to naviknuti. Izolacija buke je solidna, motor je jako uglađen i ni u kojem trenutku neće narušiti udobnost u kabini svojom bukom ili trzanjem. Ručni mjenjač radi glatko, a dugi šesti stupanj prijenosa nudi veliku brzinu uz male okretaje i nisku potrošnju na autocesti. Dok nema velikih brzina i jakih uzbrdica, performansama će zadovoljiti sva očekivanja.

Na kraju, cijena određuje sve. Talisman je kao novi auto povoljan kada se u jednadžbu stave motori i opcije, sve do trenutka dok ne poželite jaki dizel. Stoga, niže verzije s bogatom baznom opremom idealne su za naše kupce koji mogu dobiti moderan aktualni model po cijeni koja je znatno ispod cijene novog vozila. Cijena ovog primjerka s tek 78.000 km i jedva godinu i pol starosti od 177.750 kn, što se čini vrlo razumnim. U odnosu na dosadašnje velike Renaulte,Talisman je za klasu bolji automobil.

Talisman nudi izvrstan dizajn uz klasičnu koncepciju limuzine, visoku udobnost i štedljive male motore.
Renault Talisman 1.6 dCi
Motor: Dizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
Emisija CO2: 102 g/km
Snaga: 130 KS pri 4000 o/min
Moment: 320 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
Pogon: Prednji
Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,4 s
Najveća brzina: 205 km/h
Deklarirana potrošnja: 3,5/3,9/4,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
Cijena testiranog modela: 177.750 kn (78.000 km, 1,5 g. star)